Proteus е игра за изследване и потапяне в подобен на сънища островен свят, където саундтракът към вашата игра е създаден от заобикалящата ви среда. Играе се от първо лице, основното средство за взаимодействие е просто вашето присъствие в света и как го наблюдавате. Процедурно генерираните острови са дом на същества, естествени и въображаеми, спокойни долини и руини с магически свойства.
Основни функции:
Медитативна игра: отзивчивият свят и липсата на какъвто и да е текст или намеци дестилира същността на любопитна, разследваща игра и възнаграждава търпението и потапянето.
Динамичният саундтрак, композиран от всепризнатия музикант Дейвид Канага, следва настроението на света и ще се хареса на феновете на Boards of Canada, Brian Eno.
Отличителен 2D, но 3D графичен стил с диви променящи се палитри, който се намира някъде между 8-битовите видеоигри и модернистичната живопис от началото на 20-ти век.
Островите се генерират уникално всеки път и въпреки че теоретично е възможно да видите всичко в едно изиграване, никой никога не го прави.
Вградената функция "пощенска картичка" кодира световни данни във всяка екранна снимка, позволявайки острови и открития да бъдат записвани и споделяни.